Måndag... På söder!

Måndagsmorgon.. Vaknar upp på Söder. Känns väldigt bra. Men det känns verkligen som om det är 1000 saker som ska göras. Lägenheten har jag fixat med hela helgen. men jag är fortfarande inte klar, jag behöver en borr och en pappa. En borr och en pappa kommer hit i veckan och hjälper mig med att hänga upp tavlor. Jag har köpt massor med ramar, med ekram. Som jag ska ha egna bilder i. Bilder på vänner och familj. För att kanske känna att jag inte är helt övergiven. Haha..

Måste säga att det känns som om jag alltid bott ensamen. Känns verkligen som om den här lägenheten är mitt hem, och att det alltid varit det. Konstig känsla.
Men det kostar verkligen att flytta, money money money... Ekonomin är inte på topp, man måste verkligen tänka sig för. Varje köp numera måste vara genomtänkt. Gamla tankesättet går inte längre, "Jag köper skinnstövlarna, och om jag blir utan pengar i slutet utav månaden så får jag ta med matlåda..". För nu är inte ens matlådan gratis, förrut vare bara att öppna frysen och kylen och gålös på saker där inne, slänga ihop sin lilla låda och ta med den till jobbet. Nu är det ju JAG som fyller kylen, det är dyrt. Jag äger inte ens en låda att lägga maten i.

Upptäkte igår när jag lagade mat att jag saknar lite små saker till mitt kök, konservöppnare, smörkniv, vitlökspress. Sådana saker man tar förgivet. Men två vinöppnare äger jag. Det är ju bra, om jag skulle känna för att supa ihjäl mig..

Nää.. nu måste jag springa till jobbet.. Så att man får pengar. Så man kan köpa en vitlökspress och betala hyran.. Inget här i livet är gratis..

Shit va bittert det här inlägget blev, menar inte så.. Älskar mitt nya hem, älskar att det är jag som bestämmet och köper saker. Man känner sig självständig och det är viktigt för mig.. Visa att Lillasyster också kan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0