Tv problem..

Jag har fått världens i-landsproblem. Som alla vet så flyttar ju jag om 16 dagar. Jag hade allt klart till flytten, fram tills igår.. Då min tv försvann! Okej inte riktigt så var det. Så här är det: Min tv, min älskade lilla 20 tummare, som har prytt min vägg i 3 år, har nu bytt rum. Den fick flytta in till mamma och pappas rum. Eftersom mamma och pappas tv gick sönder. och min lilla tv inte var min lilla tv, utan den va snodd ifrån pappa och vårat landställe.
Pappa fick för sig att köpa den dit när det va fotbolls em-vm nått sånt skit. När kalaset var över så använde jag min övertalningsförmåga mot min far, och övertalade honom "Det är väll onödigt att låta tvn stå där över vintern, på landet är det ju ändå ingen som kommer använda den. Då kan jag ha den i vinter så tar du ner den i vår igen". Så lät det, för tre år sedan... Tvn har aldrig kommit tillbaka till landet. Jag har kidnappat den.
Sen igår kommer min pappa in i mitt rum, helt nonchalant så plockar han ner tvn från väggen och går ut med den. Jag blir såklart helt förkrossad.. eller inte. Men jag ställer en enkel fråga "Vad ska jag kolla på nu då? jag flyttar ju snart?" pappa svarar "Inte mitt problem, sorry. Vi har en tv på landet.. DIN gammla!" Vi snackar burk tv, back to the 80's. jag klarar inte detta! Sen fick jag världsproblem när jag skulle sova inatt, jag somnar alltid framför tvn, så mamma gav mig ett tips om att lägga mig på soffan och sen när jag känner mig skittrött ska jag gå in och lägga mig på sängen. Sagt och gjort, jag la mig på soffan. Men hell no att jag orkade gå 15 steg till sängen. Jag somnade på soffan och vaknade nyss, med lite ont i nacken. Nää.. nu ska jag åka till Farsta och gå in på Onoff och kolla efter min 32" LCD tv som säljs där i detta nu!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0