Onsdag.

Direkt efter att jag lagt upp mitt senaste blogginlägg tidigare idag så ringde min mamma. Träningsväskan var packad och jag skulle bara kliva upp ur sängen. Men då ringer lilla mamma, "Sarah har du tid att ses idag? Vill du följa med till IKEA?" Sagt och gjort tänkte jag, men jag var faktiskt påväg att börja gråta nånstans påvägen till IKEA.
Nu när mamma och pappa bor i Trosa så är det inte direkt "Påvägen" att plocka upp mig. Det blir en gigantisk omväg om man ska till IKEA, IKEA Barkarby är iochförsig inte en omväg. Men nu pratar vi Kungens Kurva. Jag kollade när IKEA bussen gick, den går 1 gång i timmen och jag skulle absolut inte hinna med bussen, och jag orkade inte vänta i 1 timme. Jag gick därför in på SLs hemsida för att kolla upp resväg och hur långtid detta skulle ta. 47 minuter.
Inte sålång tid tänker jag. Jag kan säga att jag skulle kunna kyssa pappas fötter tusen gånger om, TACK gulligaste pappa för att du stog ut med mig och övningskörde med mig. Tack mamma och pappa för att ni betalada mitt körkort. FUCK SL! Det finns INGET i denna värld som slår att få sätta sig i en bil, vrida om nyckeln och åka. INGET! Man kommer aldrig få människan att endast åka kommunalt. När det är så JÄVLA krångligt. Jag fattar inte hur folk klarar sig utan bil eller körkort? Jag har alltid tidigare haft tillgång till bil men nu när mamma och pappa flyttat har det blivit mindre med det. Mickes bil får jag oftast låna men den står nämligen parkerad i Haninge så det blir lite jobbigt om jag ska åka ut till Haninge för att hämta bilen sen åka till IKEA med bilen. Så summan och sammanfattningen är att alla som inte har körkort är efterblivna.. nää, men jag har svårt att sätta mig in i situationen att om man har ekonomi och möjlighet, varför inte skaffa körkort?

Kom på en till sak! Självständighet! Hur orkar man vara beronde av andra? Busschauffören, sin pojkvän eller pappa? Vem det nu är som skjutsar en... Orka!


Jag är cool för jag kör bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0